Luister Live

Centraal

Centraal

       

FRANK & FLO

FRANK & FLO

           

Welkom

 

Eindelijk een website over HitRadio Centraal 92.2, het vervolg op het in 1974 gestarte radiostation Radio Centraal kanaaltje 25 (94.5 MHz) van Rob Candy. Tot 1987 was de 94.5 MHz te beluisteren maar moest noodgedwongen stoppen wegens hoog opgevoerde acties van de Radio Controle Dienst (RCD).

 

HitRadio Centraal starte in 1991 op de 93.8 MHz en een jaar later werd deze frequentie verruild (wegens de komst van Locatel op de 94.0 MHz) voor de 92.2 MHz waar een radiostation groeide dat ver buiten de Haagse regio te ontvangen was! 

 

De antennemasten, de zenders en de programmering waren een succesformule! De legale commerciële radio in Nederland stond nog in de kinderschoenen en HitRadio Centraal 92.2 had alles mee voor een groot luisterpubliek...

 

Uren werk aan Illegale Zender

Den Haag, 24 Maart 1991

 

De politie en de brandweer hebben vanmorgen uren werk gehad met het onttakelen van een zendmast van het illegale radiostadion Radio Centraal.

 

Uren werk aan Illegale Zender

(Foto Jos van Leeuwen - Haagsche Courant 24-03-1991)

 

De zender veroorzaakte overlast door te storen op apparatuur in de omgeving. De metershoge mast stond op het dak van een woning in de Van der Veldestraat.

  

De politie probeerde de mast in eerste aanleg met een hoogwerker van de rijkspolitie te bereiken, maar die bleek te kort te zijn. Vervolgens werd de brandweer gewaarschuwd, maar ook de hoogwerker van deze dienst reikte niet hoog genoeg.

 

Uiteindelijk probeerde men het met de ladders van de brandweer. Rond het middaguur was de operatie nog steeds niet voltooid.

 

Inval bij Radio Centraal

Den Haag, 25 November 1975

 

Met assistentie van de afdeling "Bijzondere Petten" van de politie komt de Radio Controle Dienst de spulletjes van Radio Centraal op de Loosduinseweg 619E in beslag nemen.

 

Inval 25-11-1975

Opsporingsambtenaar Roth van de RCD staat in het busje de buit te inspecteren.

HitRadio Centraal Den Haag:

 

 

De HitRadio Centraal stream wordt gehost door live-streams.nl !

 

 Veel luister en kijk plezier.

 

Het HitRadio Centraal Den Haag Team

____________________________________________

Een overzicht van het menu:

 

Nostalgia: Een overzicht van de door ons gebruikte zenderlocaties in Den Haag en ook heeel veel krantenknipsels uit de 70's, 80's & 90's

 

Fotoalbum: Spreekt voor zichzelf.... kijken !

 

Soundchecks: Luister mee naar de 922 !

 

Filmpjes: Kijken !

 

 Contact: Spreekt voor zichzelf....

 

Webcam: KIJK mee naar de 922 !

 

 

 

 

Haags Nieuws